tirsdag 19. mars 2013

Ett hint av påske

Jeg har aldri hatt det som tradisjon å pynte noe spesielt til påske.. Men litt blomster og ett par andre detaljer klarer jeg å få på plass. Var en tur på senteret idag, og da ble også en bunt med fargeglade tulipaner med meg hjem.
Skulle nok kjøpt en bunt til gitt, for jeg har visst litt flere vaser enn jeg tenker over, stående fremme i leiligheten min. Noen av dem fikk hvertfall litt friske blomster i seg. 


Har ikke så mange vaser på kjøkkenet, men en liten en fikk noen tulipaner.


De har selskap av litt forskjellig.. Boksen kjøpte jeg på Dorothea på Triaden, med uglen som er så søt. Den stiligste muggen med lerkegreiner, den er i samme serien som fruktskålen på stua, og er blytung. Merket godt det når jeg drassa den med meg fra Aker Brygge og hjem. Jadda.. Alt skal med ;)
Og ett par søte kopper ifra Kremmerhuset (så klart :) ).


Stuebordet fikk også noen blomster.. Her på fat med litt andre fine ting.
Fikk nemlig min betsilling fra Keiserens Nye Trær. De har så mye fint! Og på fatet står det en stilig vase og litt mer påskepynt i form av "kvist"egg.


Man ser ikke vasen så godt, men får ta ett innlegg med ett bedre bilde av den :) Det fortjener den!
Ellers så prøver jeg å samle meg flere Norgesglass (som sikkert mange har hjemme), har ett forløpig. Så hvis noen vet om noen bra steder å få tak i det på, rop ut!


Peisen er kanskje det fineste stedet i stua vår. Jeg elsker å endre på dekoren der.. og med tingene jeg kjøpte ifra Keiserne, så fikk jeg mulighet til å endre der igjen :) Den kule peace kransen i rekved er derifra. Og den ble like fin som jeg håpet den skulle bli oppå peisen!
Her har jeg brukt de sort hvitt kontrastene jeg har nevnt før, med litt grått og noe til å bryte med. I dette tillfellet ble det treverket og tulipanene da ;)
Og sneik inn det fine påskeegget mitt der også. Passet så godt inn synes jeg. Og vips! så er det bittelitt påske der også.


Glemte først å tenne på lysene før jeg tok bilder av ting idag.. nybegynner feil ;) Så måtte ta alle bildene på nytt med tente lys. For det blir jo mye bedre med litt levende lys på bildet.


Nå får jeg gå å rydde bort all den pynten jeg ikke fikk plass til på peisen etter denne endringen. Har litt forskjellig pynteting da, kan jeg si.. Som nevnt før, har det samla seg en god del iløpet av tiden i interiørbransjen.

Takk for at du så innom :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar