tirsdag 12. mars 2013

Fra alle kanter


I mitt hjem, så har det sneket seg inn noen søte figurer.. De er fra litt forskjellige kanter av verden :) Og det passer perfekt i min herlige mix her hjemme. De står riktig ikke sammen, men de er alle like fine.
Første ut er to "venninner" som står sammen i stua og passer på. Det tok litt tid før jeg fikk kjøpt med noen hjem, de er ikke så mye i interiør bildet nå, men de hører hjemme uansett ;)


Dette er også sikkert noe av det eneste hjemme hos meg som er rosa, samt de to boksene de står på.
Litt rosa må man jo ha.. ;) Disse Kokeshi dukkene er så fine, og jeg måtte så klart ha to.
Like viktig er jo så klart resten av tingene på benken. Bokser, så klart, fylt med litt av hvert og så vakre som de er. Og fruktskålen som jeg måtte ringe rundt til forskjellige butikker for å få tak i, måtte ha! Den er stor, som en fruktskål burde være, og veeeldig tung. Da er den hvertfall solid tenker nå jeg.

Neste figur befinner seg på spisestua. Fargen gjør at jeg synes den passer med ganske mye. Det indiske preget blir litt dempet siden den er litt ivory farget. Så jeg flytter mye rundt på den, den sto til og med framme til jul ;) Han (føler at det er en han) vil jo være med han og =D


Så blandt alt ifra fattigmannsølv, zink, glass og kongler, står min lille elefant av tre. Og der hører han hjemme.

Siste figur som jeg vil vise frem, oppholder seg inne på barnerommet. Her har den selskap av masse bilder med flere av sine slektninger. For det er nemlig temaet inne på barneommet. Veggene er malt i beige og hvitt, med hvite møbler og sort sprinkelseng (har også sorte bildelister), og fargene kommer heller i tekstiler, bilder og (du gjettet kanskje..?) bokser :) Valgte å gjøre det sånn, så blir det enklere å forandre på rommet etterhvert som Knøttet vokser seg større. Og jeg synes også at det gjør slik at man får en nøytral fin bakgrunn, og så popper heller de andre tingene mer frem.


Og sammen med denne staslige uglen, finner du morsomme papirkuler ifra Søstrene Grene. Kunne ønske jeg kjøpte med meg mange fler, og flere størrelser! De kan brukes til så mye.. Vil henge i vindu, dekke på bordet med de, ha de liggende på hyller og i skap . Og i forskjellige farger til barnerommet, men kanskje litt mer nøytralt hvis jeg skulle hatt det i de andre rommene i huset. 

Før jeg sier takk for denne gangen, så ville den figuren her også si hei :)


Lille pusen min :) Som er litt nysgjerrig, men ikke alltid hun vil innrømme det ;)

Klemmer fra oss!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar